Goede praktijkvoering voor de transitie van startende verpleegkundigen

Van Heddegem Eva, 2023
In dit onderzoek wordt het huidige inscholingsprogramma voor startende verpleegkundigen in het universitair ziekenhuis te Gent geactualiseerd naar de noden en voorkeuren van zowel de startende verpleegkundigen, mentoren en hoofdverpleegkundigen. Aan deze drie groepen worden interventies aangereikt die deel uitmaken van het huidige inscholingsprogramma, wat de literatuur voorstelt en wat uit eerder onderzoek is voortgekomen. De verschillende deelnemers leggen via de Q-sort methode uit wat zij wel of niet belangrijk vinden binnen het inscholingsprogramma, dit steeds vanuit hun eigen perspectief. Tijdens de data-analyse wordt gekeken als er grote gelijkenissen of opvallende verschillen zijn tussen de verschillende groepen binnen het inscholingsprogramma.

Promotor Simon Malfait
Opleiding Management en Beleid van de Gezondheidszorg
Kernwoorden transitieprogramma, inscholingsprogramma, startende verpleegkundigen, mentoren, hoofdverpleegkundigen, interventies, prioriteiten